lördag 10 maj 2014

En växande familj

Igår gick vi från att ha fyra barn till att ha sex barn. Mitt jobb är helt underbart och med många utmaningar. Vi har i snart två månader haft en kille på 13 år boende hos oss och igår fick vi två barn till som är 8 år och 4 år som bara ska vara hos oss några dagar medans deras mamma ska få ett syskon till dem. Och kl 6 i morse så födde hon en liten flicka. Ja liten är hon 2050 gram. Men barnen är jätte lyckliga över deras nya syster och deras mamma känner sig trygg att hennes två andra barn får vara hos mig under dessa dagar. Mina egna tre barn tycker detta är så roligt att ibland kommer nya kompisar. Jag själv tycker att detta känns helt rätt att få hjälpa barn i vårt samhälle som behöver ett tryggt hem under några månader. Är så tacksam att man kan känna sig behövd av dessa små liv. Men visst finns det jobbiga stunder med när man har problem att få fram information till alla som berörs av detta. När man inte kan prata med föräldrarna om det deras barn behov. Eller när social inte vi göra rätt för sig. Som tur har man skinn på näsan så det är inte lätt att sätta sig på oss.
Nu önskar jag alla en trevlig helg så ses vi i vimlet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar